Підсумки діяльності АСК „Укррічфлот”
27 апр, 16:08
У 2004 році акціонерній судноплавній компанії (АСК) „Укррічфлот” довелося працювати у складних умовах зростання світових цін на пальне, витрати на яке у корпоративному бюджеті становлять 40%
Торік ціни на нафтопродукти часом сягали до 600$ за тонну, і цей фактор спричинив зростання витрат компанії на придбання пального на 30% проти запланованого.
Обсяг перевезення вантажів її флотом збільшився на 7% проти попереднього року і став найбільшим за роки незалежності; при цьому в структурі перевезень частка зовнішньоторгових вантажів досягла 65%. На „Укррічфлот” припадає близько 50% всіх перевезень вантажів України, що перевозяться водним шляхом. Доходи „Укррічфлоту” від вантажних перевезень зросли на 31%, а від перевезень пасажирів – на 16%. Загальний обсяг доходів компанії зріс за минулий рік на 39%. Слід відмітити, що експортний потенціал вантажів України, які проходять через морські порти, складає 60 млн. тонн на рік, а під українським стягом проходить тільки 7% зних вантажів.
На цілі ремонту та модернізації власного флоту компанія торік витратила 41,5 млн. грн. Причому судна ремонтуються тільки в Україні, оскільки поза межами країни ремонт буде на 40% дочим. Крім цього, в „Укррічфлоті” розробляється програма оновлення річкового флоту за рахунок будівництва серії суховантажних суден. Баржі та буксири-штовхачі будуть споруджуватись на суднобудівних підприємствах компанії у Чернігові, Дніпропетровську, Херсоні. Нові судна будуть використовуватись для роботи в басейнах Дніпра, Дунаю та у водній системі Майн-Рейн-Дунай. 24 квітня на суднобудівному заводі ВАТ „Damen Schpyards Ocean” в Миколаєві відбувся спуск на воду головного судна серії „Буг” вантажопідйомністю 6300 тонн. Згідно з контрактом, до квітня 2006 року стануть до експлуатації чотири таких універсальних теплоходи, а до квітня 2008 – ще п'ять. Нові універсальні (можуть перевозити будь-які вантажі за виключенням радіоактивних) судна передбачено використовувати на фрахтових ринках Середземного, Північного та Балтійського морів і атлантичного узбережжя Західної Європи. Для фінансування цієї суднобудівної програми також залучаються кредити Євробанку. Затрати на будівництво одного судна коливаються в межах $7-10 млн. На найближчі 10 років не передбачається будівництво пасажирських суден, оскільки це доволі коштовні проекти і ще для цього повинна бути достатньо розвинута індустрія туризму. На сьогодні в компанії є три круїзних судна. В цілому на балансі компанії 200 різнорідних суден: 65 із них класу „море”. Завантаженість круїзних суден становить 85%, що доволі високий показник навіть за міжнародними мірками.
Незважаючи на зменшення торік експорту металобрухту та зерна в кілька разів, компанії вдалося завантажити роботою дочірні річкові порти. Їх валові доходи збільшилися за 2004 рік на 34%. Деякі порти, пристані експлуатуються компанією по попередній домовленості з Фондом державного майна. Державної частки акціонерна судноплавна компанія „Укррічфлот” не має з липня 1996 року. Компанія має 70 тис. акціонерів, близько 10 з них становлять юридичні особи. У 2004 році дивіденди становили 60 коп. на 1 акцію, а в наступному планується 70 коп.
Компанією здійснюються суттєві роботи з модернізації та оновлення інфраструктури портів. Зокрема, в Херсонському річковому порту триває будівництво зерно комплексу; реконструкція причалів і обладнання глибоководного каналу дала змогу приймати судна вантажопідйомністю до 20 тис. тонн. У Миколаївському річковому порту впроваджено нову технологію перевантажувальних робіт, що дозволило залучити новий вантажопотік вітчизняної металопродукції. Розпочинається будівництво глибоководного причалу для обробки морських зерновозів вантажопідйомністю до 40 тис. т. У Дніпропетровському порту триває спорудження комплексу для перевалки сипучих вантажів. Проведено реконструкцію кранів і складів в Запорізькому порту. Торік асоційованим ом корпорації „Укррічфлот” стало ВАТ „Чернігівський річковий порт”. Найближчим часом передбачається перетворення його на дочірнє підприємство.
Цього року в компанії планується освоєння перевезень вантажів з Угорщини, Хорватії та Сербії Дунаєм через канал „Черновода” на румунський порт Констанца, а також відкриття нової круїзної лінії „Київ-Тулча-Київ” до Румунії. Разом з тим не слід замовчувати і проблеми, які виникають на міжнародних маршрутах. Зокрема, є певні проблеми при проходженні судів через протоку Босфор. В Босфорі судна простоюють до 8% від загального експлуатаційного часу. Проте, керівництво компанії має надію, що цю проблему разом із турецькою стороною можна вирішити у конструктивному руслі. Необхідно також пришвидшити процес укладання договорів при здійсненні міжнародних перевезень, оскільки близько 5% часу від загального експлуатаційного судна простоюють в пунктах пропуску на кордоні.
Спеціалістами компанії розроблено Програму розвитку перевезень внутрішнім водним транспортом до 2009 року, яка передбачає відродження судноплавства на Дніпрі. Адже Дніпро є другою судноплавною артерією Європи. Тепер ведеться робота з перетворення цієї програми на державну. Початок поточного року виявився для АСК „Укррічфлот” вдалим. Незважаючи на дуже складні погодні умови роботи флоту компанії, обсяг доходів у першому кварталі перевищив минулорічний показник на 34%.
На цілі ремонту та модернізації власного флоту компанія торік витратила 41,5 млн. грн. Причому судна ремонтуються тільки в Україні, оскільки поза межами країни ремонт буде на 40% дочим. Крім цього, в „Укррічфлоті” розробляється програма оновлення річкового флоту за рахунок будівництва серії суховантажних суден. Баржі та буксири-штовхачі будуть споруджуватись на суднобудівних підприємствах компанії у Чернігові, Дніпропетровську, Херсоні. Нові судна будуть використовуватись для роботи в басейнах Дніпра, Дунаю та у водній системі Майн-Рейн-Дунай. 24 квітня на суднобудівному заводі ВАТ „Damen Schpyards Ocean” в Миколаєві відбувся спуск на воду головного судна серії „Буг” вантажопідйомністю 6300 тонн. Згідно з контрактом, до квітня 2006 року стануть до експлуатації чотири таких універсальних теплоходи, а до квітня 2008 – ще п'ять. Нові універсальні (можуть перевозити будь-які вантажі за виключенням радіоактивних) судна передбачено використовувати на фрахтових ринках Середземного, Північного та Балтійського морів і атлантичного узбережжя Західної Європи. Для фінансування цієї суднобудівної програми також залучаються кредити Євробанку. Затрати на будівництво одного судна коливаються в межах $7-10 млн. На найближчі 10 років не передбачається будівництво пасажирських суден, оскільки це доволі коштовні проекти і ще для цього повинна бути достатньо розвинута індустрія туризму. На сьогодні в компанії є три круїзних судна. В цілому на балансі компанії 200 різнорідних суден: 65 із них класу „море”. Завантаженість круїзних суден становить 85%, що доволі високий показник навіть за міжнародними мірками.
Незважаючи на зменшення торік експорту металобрухту та зерна в кілька разів, компанії вдалося завантажити роботою дочірні річкові порти. Їх валові доходи збільшилися за 2004 рік на 34%. Деякі порти, пристані експлуатуються компанією по попередній домовленості з Фондом державного майна. Державної частки акціонерна судноплавна компанія „Укррічфлот” не має з липня 1996 року. Компанія має 70 тис. акціонерів, близько 10 з них становлять юридичні особи. У 2004 році дивіденди становили 60 коп. на 1 акцію, а в наступному планується 70 коп.
Компанією здійснюються суттєві роботи з модернізації та оновлення інфраструктури портів. Зокрема, в Херсонському річковому порту триває будівництво зерно комплексу; реконструкція причалів і обладнання глибоководного каналу дала змогу приймати судна вантажопідйомністю до 20 тис. тонн. У Миколаївському річковому порту впроваджено нову технологію перевантажувальних робіт, що дозволило залучити новий вантажопотік вітчизняної металопродукції. Розпочинається будівництво глибоководного причалу для обробки морських зерновозів вантажопідйомністю до 40 тис. т. У Дніпропетровському порту триває спорудження комплексу для перевалки сипучих вантажів. Проведено реконструкцію кранів і складів в Запорізькому порту. Торік асоційованим ом корпорації „Укррічфлот” стало ВАТ „Чернігівський річковий порт”. Найближчим часом передбачається перетворення його на дочірнє підприємство.
Цього року в компанії планується освоєння перевезень вантажів з Угорщини, Хорватії та Сербії Дунаєм через канал „Черновода” на румунський порт Констанца, а також відкриття нової круїзної лінії „Київ-Тулча-Київ” до Румунії. Разом з тим не слід замовчувати і проблеми, які виникають на міжнародних маршрутах. Зокрема, є певні проблеми при проходженні судів через протоку Босфор. В Босфорі судна простоюють до 8% від загального експлуатаційного часу. Проте, керівництво компанії має надію, що цю проблему разом із турецькою стороною можна вирішити у конструктивному руслі. Необхідно також пришвидшити процес укладання договорів при здійсненні міжнародних перевезень, оскільки близько 5% часу від загального експлуатаційного судна простоюють в пунктах пропуску на кордоні.
Спеціалістами компанії розроблено Програму розвитку перевезень внутрішнім водним транспортом до 2009 року, яка передбачає відродження судноплавства на Дніпрі. Адже Дніпро є другою судноплавною артерією Європи. Тепер ведеться робота з перетворення цієї програми на державну. Початок поточного року виявився для АСК „Укррічфлот” вдалим. Незважаючи на дуже складні погодні умови роботи флоту компанії, обсяг доходів у першому кварталі перевищив минулорічний показник на 34%.
Адрес новости: http://agrinews.com.ua/show/13178.html
Читайте также: Торгово-промышленные новости ELCOMART.COM